Ph6025.jpg

توزیع ۴ هزار مجموعه جهیزیه به همت بسیج در سراسر کشور

on .

ph1356رئیس سازمان بسیج مستضعفین از توزیع ۴ هزار جهیزیه در بین خانوارهای نیازمند خبرداد.

سردار غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از ۴۰۰ جهیزیه به خانواده های محروم استان اصفهان اظهار کرد: امسال تلاش می کنیم سنت حسنه ازدواج را با راه انداری پویش های ازدواج آسان ترویج کنیم و با کمک مردم و رویکرد مردم پایه و با طرح های این چنینی به ازدواج آسان کمک ‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشکلاتی پیش روی جوانان به هر دلیلی قرار گرفته  که بخشی از آن عرف های غلطی است که در چند سال گذشته شکل گرفته است؛ اینگونه اقدامات می تواند به ازدواج آسان کمک کند، با این جهیزیه ها امکان شروع یک زندگی فراهم می شود، این در حالی است که کل هزینه این جهیزیه ها با یک قلم کالا در برخی از جهیزیه ها برابر است.

وی افزود: برای تهیه این جهیزیه ها از کالاها ایرانی استفاده شده و اگر در حجم وسیعی شکل بگیرد چون کالای ایرانی است،  باعث جهش تولید هم می شود و  ترویج مصرف کالای ایرانی را به همراه دارد.

سلیمانی تصریح کرد: در کل استان های کشور این برنامه را داریم و چهار  هزار  جهیزیه به این منظور آماده شده است که سهم استان اصفهان از این تعداد ۴۰۰ جهیزیه بوده که یکی از بالاترین آمارها در کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه این چهار هزار جهیزیه تا پایان ماه  ذی الحجه توزیع می شود، گفت:  نباید به این آمارها قانع باشیم و این آمارها را باید ۱۰ تا ۱۰۰ برابر کنیم و همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مردم و جوانان حل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان خاطر نشان کرد: مسئله ازدواج و جمعیت و نهادینه کردن سنت های حسنه، پیامدهای مثبت گوناگون خواهد داشت، یکی از محورهای مورد تمرکز بسیج، جمعیت است که متاسفانه در سال های اخیر با رشد نزولی در نرخ باروی مواجه بودیم که می تواند جامعه را آسیب پذیر کند.

گام بلند سپاه اصفهان برای توسعه ازدواج آسان

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: برای کمک به توسعه ازدواج آسان، ۴۰۰ جهیزیه به همت خیران تهیه و بین زوج های جوان نیازمند توزیع خواهد شد.

سردار مجتبی فدا اظهار کرد: یکی از ظرفیت های بسیج خدمت رسانی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین کمک به برپایی ازدواج آسان است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به کمک های خوبی که در طرح کمک های مومنانه در بخش های مختلف انجام شد، تصریح کرد: بخشی از کمک مومنانه در بسته های معیستی برای خانوارهای نیازمند و بخشی از کمک ها به مراکز درمانی در استان اهدا شد.

وی افزود: در ادامه حرکتی که سال گذشته آغاز شد و مجموعه بسیج در سال گذشته ۲۰۰ جهیزیه برای زوج های جوان تهیه کرد، امسال نیز همزمان با ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تصمیم بر آن شده فعالیتی در توسعه ازدواج آسان و کمک به زوج های جوان داشته باشیم

فدا ادامه داد: با وجود خسارت های زیادی که کرونا ایجاد کرد، منفعت هایی هم داشت که یکی از آن ها ترویج ازدواج های آسان بود.

وی خاطر نشان: امیدواریم این حرکت مشارکت دستگاه ها و خیران را در شرایط فعلی که زندگی برای جوانان سخت شده، به همراه داشته باشد و انگیزه ای برای جوانان فراهم کرده و زمینه ازدواج آسان آن ها را ایجاد کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ویدیو

آگهی مزایده فروش زمین تجاری، نمایشگاهی و خدماتی شمال استان اصفهان

پروژه سرزمین هزار پیشه شاهین شهر اصفهان