Ph6025.jpg

مردمی که فقط شنونده نیستند

on .

newsوقتی یک تولید کننده و ارائه دهنده محصولات مورد نیاز عموم با انگیزه سودجویی یک جنس مشابه اما تقلبی به دست مشتری می دهد، یک اتفاق غیر قابل پیش بینی هم رخ می دهد و آن اینکه پس از مدتی همه ی مشتری ها مهارت بی نظیری در تشخیص اصل از تقلب را کسب می کنند.

فرقی نمی کند مردم عادی باشند یا متخصص و کارشناس، همه از آن همه جنس تقلبی به تلخی تجربه بدست آورده اند.
رسانه هایی که دستکم در سه دهه ی گذشته هر خبری را به هر شکلی که دلخواهشان بود تولید و به گزاف به افکار عمومی تزریق کردند، شاید هرگز فکر نمی کردند با این نوع خبر رسانی ناحودآگاه به وسعت کشورمان، یک دانشکده خبر راه اندازی کرده اند که دیر یا زود ملتی از آن فارغ التحصیل می شوند.!
حالا ایرانیان، همه ی عناصر و ارزش های خبری را می شناسند، به جرئت می توان گفت، مردم ما مردمی هستند که سالهای طولانی خبرهای راست و دروغ فراوانی شنیده اند و امروز از میان صدها خبر که روزانه از طریق رسانه های رسمی و غیر رسمی و شبکه ها داخلی و خارجی می شنوند، با مهارت وصف ناپذیری صحت و سقم آن را مورد ارزیابی قرار می دهند.
شاید برای صاحب نظران رسانه و ارتباطات باورش سخت باشد که وقتی یک ابر رسانه ای مانند B.B.C خبری را منتشر می کند طولی نمی کشد که معمولی ترین افراد در کوچه و بازار نسبت به واقعی یا غیر واقعی بودن آن اظهار نظر می کنند، در حالیکه بقیه دنیا اخبار این نوع رسانه ها را با اشتیاق فراوان فقط می شنوند.
این اتفاق که ملت ما به راحتی به اصالت یک خبر پی می برند، بدون شک مرهون خبرهای غیر واقعی ای است که سالها شنیده اند و بعد انگشت حسرت به دندان گرفته اند و خود را سرزنش کرده اند که چقدر زود باور بوده ایم...
بهمن اورانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ویدیو

نخستین مانور مدیریت بحران در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان

اختتامیه مسابقات بین المللی اربابان سلاح در شاهین شهر اصفهان